DZIEWCZYNA W TRAMPKACH – BLIŻEJ MŁODZIEŻY!
Wszyscy mamy świadomość tego, że w obecnych czasach rola nauczyciela nie ogranicza się wyłącznie do przekazywania wiedzy. Nauczyciel powinien też swoją postawą i doświadczeniem życiowym wpłynąć na młodych ludzi, wskazać im alternatywne ścieżki rozwoju, pomóc rozwijać ich pasje i osobowości. Takie są oczekiwania społeczne, takie są życzenia wielu rodziców, ale też ambicje licznych nauczycieli oraz pedagogów.
W praktyce jednak wypracowanie takiej relacji okazuje się niezwykle trudne, o czym wie każdy, kto kiedykolwiek pracował z młodzieżą. Pierwszą trudność przysparza dystans pokoleniowy – stanowi on niekiedy skuteczną barierę uniemożliwiającą przepływ komunikacji między chcącym przekazać wiedzę nauczycielem a zamkniętą na dialog młodzież. Kolejnym aspektem utrudniającym porozumienie jest konieczność wpisania się w raz ustalone role: uczeń – nauczyciel. Dla młodego człowieka, w którym ujawniają się naturalne dążenia do niwelowania wszelkich schematów, podział ról ustalony w szkole stanowi idealny pretekst do zamknięcia się na wszelkie komunikaty płynące z ust nauczyciela. Dla pedagogów pokonanie tych barier stanowi nie lada wyzwanie! Na szczęście nauczyciele mogą liczyć na wsparcie w osobie Małgorzaty Kupuściak, jedynej trenerki adresującej swe wystąpienia do młodzieży.
Na czym polega wyjątkowość projektu Małgorzaty Kapuściak? Przede wszystkim autorka książki Dziewczyna w trampkach opracowała wieloetapowy program szkoleniowy „Rozwiń w sobie motyla”, którego założeniem jest wzmocnienie poczucia własnej wartości, asertywności, ale też empatii. Poza tym, w przeciwieństwie do spotkań, które zazwyczaj mają miejsce w szkołach czy placówkach oświatowych, wydźwięk szkolenia Małgorzaty Kapuściak zdecydowanie aktywizuje nastolatków: wystąpienia autorki Dziewczyny w trampkach przywracają wiarę w siebie, we własne marzenia, wskazują ścieżkę, która pomaga ominąć takie rafy współczesności, jak: dopalacze, uzależnienie od Internetu, nadwątlone relacje z rodzicami czy nauczycielami. Jak twierdzi sama autorka, ten pozytywny przekaz jest dla nastolatków najlepszą motywacją.
– Kiedy pojawiam się na spotkaniu, każdy z jego uczestników jest dla mnie niesamowitą zagadką. Podczas prezentacji widzę dziesiątki wpatrzonych we mnie twarzy, z których początkowo ciężko mi wyczytać cokolwiek. Jedni są zainteresowani, kolejni myślą, że to jedno z wielu nudnych spotkań autorskich. Duże zaskoczenie w ich oczach widzę w momencie, gdy poruszam tematykę drogi do sukcesu, przedstawiając ją na przykładzie ich idoli. Kubę Błaszczykowskiego czy Ewę Chodakowską zna każdy, ale kiedy pytam o ich początki, istotne wydarzenia, które pozwoliły im osiągnąć ich cel, często zapada cisza. I to jest właśnie moment, kiedy ich nastawienie do mojej osoby się zmienia. Wtedy widzą we mnie dziewczynę, która przyjechała do nich, by opowiedzieć im o tym, jak ważna jest walka o własne marzenia – mówi Małgorzata Kapuściak w rozmowie z magazynem „Imperium Kobiet”– Po spotkaniu młodzi ludzie przede wszystkim czują niedosyt i pytają, kiedy ponownie się u nich pojawię. Chętnie do mnie podchodzą, rozmawiają, robią sobie zdjęcia na pamiątkę. Są też osoby, które tulą się do mnie w ramach wdzięczności za przyjazd do nich. To jest właśnie niesamowite, jak potrafią przełamać ten początkowy dystans wobec „dziewczyny w trampkach”. Po takich słowach wiem, że projekt „Rozwiń w sobie motyla” to olbrzymie wsparcie dla młodych ludzi w samorealizacji i budowaniu poczucia własnej wartości.
Reasumując, program szkoleniowy Małgorzaty Kapuściak pomaga młodzieży otworzyć się na nowe sytuacje życiowe. Warto zatem bliżej przyjrzeć się metodom szkoleniowym Małgorzaty Kapuściak i na własne oczy przekonać się o skuteczności projektu „Rozwiń w sobie motyla”. Być może będzie to pierwszy krok do poprawy komunikacji z młodymi ludźmi w waszej szkole?
„Dziewczyna w trampkach” – książka, która łączy w sobie inspirującą fabułę ze szkoleniem motywacyjnym, do nabycia w wersji ebook: https://payhip.com/b/wr0k